Drömmar.

Om några år, när gymnasiet är avklarat och man står där alldeled utelämnad i samhället, då skulle jag vilja flytta. Flytta till någon stad, kanske Paris, kanske London eller kanske San Francisco. Jag vill ha trasmattor på golvet i en lägenhet med stora fönster. Jag vill kunna spela gamla skivor i en LP-spelare på golvet och dansa jättefult på ett slitet trägolv. I kökskåpen ska en massa omaka tekoppar trängas med lika omaka tallrikar och ärvda glas. Kylen ska nästan alltid vara tom, så att man kan spontan handla god mat. På helgerna vill jag sitta på kafeér och småprata i timmar, eller sitta alldeles tyst med en bok som sällskap. Jag vill kunna hoppa på vilket tåg eller buss som helst och alltid veta att jag är på rätt, aldrig behöva rota fram en karta från botten av väskan och vara tvungen att tänka efter så länge att bussen åker iväg.
På lördagskvällar, eller mitt i veckan, vill jag gå på hemmafester där tonerna av Joy Division eller något annat fint hörs ända ut i porten när man är på väg upp, där alla killar dansar runt i smala jeans och tittar ned på en under långa luggar. Där någonstans skulle jag vilja gå omkring i låga dr martens och fina klänningar.

Kommentarer
Postat av: Julia.

Åh, vad fint skrivet!

2012-07-27 @ 00:28:07
URL: http://baramittlillaliv.wordpress.com
Postat av: sofia

låter som fina drömmar (:

2012-07-27 @ 15:12:34
URL: http://sofffiak.blogg.se

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0