Ensemble, c'est tout.





Vill bara tipsa om en film jag såg igår, Tillsammans är man mindre ensam. Den är inte alls sådär knäpp som en del franska filmer kan vara, den är bara himla fin och  att de pratar franska gör den ännu bättre, älskar hur vackert franska låter. Egentligen gillar jag  franska filmer nästan mer än  typ amerikanska, för att de flesta amerikanska filmer följer samma mönster och ofta ser livet i filmerna så himla färgsprakande och glatt ut hela tiden, en bit ifrån verkligheten.
Men i franska filmer som den här känns det som att tempot är lugnare, bilderna är inte lika ljusa och gamourösa utan mer alldagliga, vilket nästan gör den ännu bättre. Dessutom är karaktärerna helt underbara, helst Paulette, den gamla damen.
Jag tror det är den franska filmen jag har sett flest gånger, läste till och med boken förra året. Så se den♥

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0