Kristian.

 
Hannas 035
 
Just nu läser jag Kristian Gidlunds första bok, I kroppen min. Och det gör så ont. Varenda text skär i mig. Han skriver helt fantastiskt vackert och brutalt ärligt, det är nog en av de bästa böckerna jag läst någonsin.
 
Hannas 037
Hannas 038
 
Hannas 043
 
Jag har följt hans blogg med samma namn som boken under de senaste två åren ungefär, och i våras skrev jag till honom. Jag skrev om hur mycket hans texter betyder för mig, för att jag bara har stått på sidan av och sett hur personer i min närhet febrilt kämpat mot sjukdomen och därför inte ens kunnat föreställa mig hur det är att leva med den i sig, i sin kropp. Hans texter har hjälpt mig att förstå, och det betyder så himla mycket.
 

Kommentarer
Postat av: Embla

åh, så himla många gånger jag gråtit till texterna i bloggen. SÅ duktig.

2013-12-05 @ 13:45:21
URL: http://sotvatten.blogg.se

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0