Lite om mig.

Hannas 022
 
Nu när jag tänker ta tag i det här, bloggandet, på riktigt igen, så tänkte jag att jag lika gärna kunde presentera mig själv litegrann. Jag har haft bloggen sedan i mars 2012, och även om det bara är drygt ett och ett halvt år, så har jag nog ändrats en del.
 
Jag heter Hanna Larsson, bor i Luleå, fyllde arton för lite drygt två veckor sedan och läser sista året på humanistiska programmet med kultur-inriktning här i stan. Egentligen är jag född i Helsingborg och bodde där flera år när jag var liten, men det märks inte. Skånskan är ersatt av norrländska. Fast enligt vissa pratar jag stockholmska, men det stämmer inte, och hör kanske inte hit. 
 
Jag är bra på att prata lite för högt i fel situationer, att bry mig alldeles för mycket om vad folk tänker om mig,baka citronpaj och på att förälska mig i fel personer. Jag älskar böcker, feminism, vackra filmer, allehanda musik( men mest av alla Håkan Hellström), basset-hundar, att diskutera viktiga saker i timmar,att fynda secondhandkläder, gamla foton,mina vänner och familj och massor av annat.
 
Det jag vill allra mest just nu är att klara mitt matteprov, och att flytta ifrån den här staden så snart jag tagit studenten. Jag vill läsa litteratur eller genus i Uppsala nästa höst, och längtar massor tills det är dags att söka in, i april eller så. 
 
Min blogg handlar egentligen om ingenting alls, jag tycker bara om att göra av med lite kreativitet och skriverier, och sedan tänker jag att det kan vara bra att dokumentera sitt liv litegrann, för att komma ihåg att man hade ett en gång. 
 
Kram

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Hej jag heter Rebecca och jag började läsa den här bloggen för ungefär ett halvår sedan tror jag. Jag är sjutton år och går tredje året på International Baccalaureate i Uppsala.

Jag är bra på att skämma ut mig för personalen på Ica bredvid skolan och på att ordvitsa. Jag älskar också böcker och musik och feminism osv.

Jag ser fram emot att läsa i framtiden.

Kram

2013-11-19 @ 19:32:39
URL: http://www.tooartytoparty.devote.se
Postat av: Elin

Men vilken fin bild på dig!! Och jättekul att lära känna dig lite grann!

2013-11-19 @ 19:46:03
URL: http://eliinvictoria.blogg.se
Postat av: Fanny Darling

Åh vad roligt att läsa om dig! xo

2013-11-21 @ 17:50:45
URL: http://fannydarling.devote.se
Postat av: Jennie

Välkommen tillbaka!

2013-11-22 @ 18:34:34
URL: http://ineedyoutoneedmeback.devote.se
Postat av: emma ♣

vad fin du är, hittade precis in på din blogg och den är så så fin, kommer helt klart kika in hit oftare!

2013-12-09 @ 21:28:26
URL: http://supernova.blo.gg
Postat av: Sofie Pettersson

Hej hej! Jag började prenumerera på din blogg först idag (skäms), men jag ville bara säga att jag snart är klar med Litteraturvetenskap A i Uppsala. Jag har läst nå jävulusiskt mycket och det har varit stressigt, men åh vad allmänbildad man blir! Bestämmer du dig för att läsa det kan du maila mig om du undrar något. Kram!

2013-12-16 @ 13:47:38

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0