Välkommen till den här världen

 
Jag läste ut Välkommen till den här världen av Amanda Svensson härom veckan och HERREGUD SÅ BRA. Jag ville verkligen inte att den skulle ta slut så läste så lite som möjligt åt gången, samtidigt som jag bara ville fortsätta läsa forever.
Den handlar om Greta som bor i Malmö men jobbar på restaurang i Köpenhamn. Hon är helt knäpp på ett underbart sätt, väldigt rak, drömmer om att kunna springa långtlångt och pratar jättedålig danska. Den handlar också om Simon som har en sjukdom som gör att han är oälskbar, han tänker i poesiform, är köpenhamns trendigaste person och fyller väggar med trianglar, eller kaniner. Och om Claes som är världens dåre, han dricker mest, skriker högst, springer längst och sjunger sånger som ingen hör. Allt han gör går i överhastighet.
Berättelsen flätar samman de tre och de bildar en triangel under Köpenhamns natthimmel men ju längre handlingen går, desto mer sprickor upptäcks i deras gyllene triangel.
 
Läs den!! Det är på riktigt en av de bästa böckerna jag någonsin läst, språket är helt fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Emma Broberg

åh vilket bra tips!

2014-03-15 @ 17:35:30
URL: http://emmaex.blogg.se/
Postat av: petronella

alltså den där boken... helt otrolig

Svar: Jaa verkligen, älskar den
Hanna Larsson

2014-03-15 @ 20:11:20
URL: http://hejpetronella.blogg.se

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0