Senaste tiden

 
Den senaste tiden så har jag läst ut två böcker, Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami och Kalmars jägarinnor av Tove Folkesson. Jag tyckte både två var läsvärda men tyckte tyvärr att Murakamis bok var rätt platt på något vis. Jag har läst Norwegian Wood av honom tidigare och tyckte att den var helt underbart fin, så jag blev aningen besviken nu. Men Efter mörkrets inbrott var ändå absolut läsvärd. Boken handlar om Mari och utspelar sig under en enda natt i en japansk stad där hon möter en rad olika personer med olika historier och öden, samt om relationen till hennes syster som bara sover och sover utan att vilja vakna.
 
Kalmars jägarinnor blev jag däremot helt uppslukad av! Den utspelar sig i Kalmar ( oväntat) under 90-talet och kretsar kring ett kompisgäng som kallar sig för Kalmars jägarinnor. Deras motto är " Man kan aldrig ha för mycket ögonskugga". De bryter mot normer, super sig fulla utan att bry sig, hämnas på sviniga killar och överger aldrig varandra. Bokens språk är verkligen hur fint som helst och hela handlingen är väldigt feministisk och full med systerskaps-pepp! Så läs den! 
 
Annat jag gjort senaste tiden: 
- Jobbat alldeles för lite
 
- Umgåtts med vänner
 
-Sett Hurula på kulturens hus och gått på teaterbar med ett gäng asbra personer. Spelningen var sinnessjukt bra men jag var så fruktansvärt arg på alla stökiga snubbar i publiken. Fick så många armbågar i mig och dagen efter var min ena fot helt svullen för att någon trampat på den. Men förutom det så var den kvällen kanske min bästa på väldigt länge!
 
- Tagit bussen till grannstaden för att umgås med en ny bekantskap och titta på tecknad julfilm medan regnet öser ner utanför
 
- Köpt skivor, konsertbiljetter, öl och annat trevligt när jag egentligen behöver spara pengar.
 
- Promenerat i höstvädret med halsduken uppdragen till näsan.
 
- Gått på utflykt till Svartöberget där man har asfin utsikt över Luleå
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jonsson

Puss du är bäst. Saknar dig! Hoppas vi kan ses när jag är frisk. KRAM <3

2014-10-14 @ 14:21:17
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh, ville bara säga att du har en himla mysig blogg!

2014-10-18 @ 13:12:51
URL: http://decembertunnluft.blogg.se

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0