1.

 
 
Hejhej! Har ganska medvetet hållit mig härifrån ungefär hela våren. Eller medvetet och medvetet. Ibland har jag fått världens sug efter att göra ett inlägg eller två men sen har det mest känts som att försöka cykla uppför slottsbacken i Uppsala, det vill säga omöjligt. Får liksom lite prestationsångest på en gång o tänkt att " åh nej, jag vet egentligen inte vad jag vill skriva, förmodligen ingenting vettigt och så måste jag ha någon fin bild till men jag vet inte var laddaren till kameran tagit vägen och mitt rum är kaos och det är dåligt ljus och nä jag väntar nog med det här ändå" 
 
Men jag har klarat min första vår i Uppsala!! Jag har firat valborg i Uppsala med allt vad det innebär, ( extremt mycket vin, dans, parkhäng, dödsbakis på champagnefrukosten, livets förkylning som höll i sig i två månader osv) kommit ännu närmare mina fantastiska kursare och flyttat ihop med två av dem, Elin och Louise, i en fyra i Flogsta och det är verkligen så kul! Annars så har jag jobbat i hemtjänsten nu under sommaren och fått umgås med helt fantastiska dementa åldringar som ibland minns en i en vecka och ibland glömmer bort en efter tio minuter. Jag har hunnit vara i stockholm några svängar, i london med min familj och min ena kusin i några dagar, hemma i Luleå i början på juni och nu i två veckor nästan. Har även druckit öl på nationerna, dansat lite för många tisdagar på Snerkan, ägnat mig åt planlöst hångel med okända vackra personer, blivit orimligt pepp på att brodera korsstygn ( ska köpa material så fort nästa lön kommer) och insett att Uppsala är en stad jag verkligen älskar och vantrivs i samtidigt, vilket är svårt ibland när lulelängtan blir för stark. Min cykel blev stulen dessutom. Men det är rätt fint ändå. Imorgon far jag tillbaka till Uppsala från Luleå och på torsdag beger jag mig till göteborg och Way out West!! Kommer bli amazing. Och i höst ska jag läsa Genus B och Meänkieli ( tornedalsfinska)!
 
Over and out. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0