2013 i form av en lista.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Jag blev tillsammans med någon, sov ensam hemma i lägenheten en vecka, började övningsköra, åkte till stockholm med vänner, började våga säga ifrån.
 
 
Vilka länder besökte du? Island i våras och Frankrike i somras!
 
 
 
Vad var din största framgång 2013?
 Jag har blivit säkrare i mig själv, insett att jag inte behöver någons åsikt om mitt utseende för att veta att jag duger, det vet jag ändå. Jag har börjat skriva mer, och insett att det är något jag vill fortsätta med. Små framgångar alltså, men så viktiga.
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor av saker, lära känna alla bra personer, alla knäppa saker jag gjort med mina vänner osv!
 
sommaren 2013 015
 
 Och ledsen? När det tog slut mellan mig och honom, och alla jäkla orättvisor runt om i samhället.
 
 Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
You can have him- Tina Mason
On the run- Postiljonen
Du ligger med andra nu- År & Dar
Love it- Icona Pop
It's my life- Dr Alban (Haha, har blivit en interngrej varje gång jag och mina vänner ska på fest)
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
 Både och. Alla de senaste tre åren har varit världens bergochdalbane- år för mig. När jag har varit glad så har jag varit helt jäkla tokglad, och när jag varit ledsen så har det varit helt hemskt.Men jag tror det är så jag är som person också, att jag alltid känner så himla starkt. Mest av allt så har det här året varit förvirrat, förutom de senaste månaderna
 
Vad önskar du att du gjort mer? 
Jag önskar att jag hade sagt ifrån lite mer, varit lite mer äventyrlig och tagit tag i hela grejen med att hitta ett extrajobb. Och att jag hade varit lite modigare och hört av mig till personer jag vill lära känna bättre. Och fotograferat mer.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? Ingenting faktiskt. En del saker ångrar jag såklart, men allt har i slutänden ändå gett mig något.
 
Hannas 139
 
Blev du kär i år?
 Ja.
 
 Favoritprogram på TV?
 Orange is the new black, och Girls! Det är ju dock serier, men hoppas det gills ändå.
 
Bästa filmen? Känn ingen sorg, Mig äger ingen.
 
 Bästa boken du läste i år?
 Alltings början 
 
 Årets bästa låtar?
 Håkans nya album
Veronica Maggios nya album
Tether- CHVRCHES
No Mercy- Makthaverskan
 
Något du önskade dig och fick?
 En ny kamera och en vinylspelare!
 
 Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Jag hade gärna skippat körtelfebern, och månaden hemma från skolan, den ständiga tröttheten och veckan på sjukhus som kom från den.
 
Vad fick dig att må bra?
 Alla helt fantastiska människor runt omkring mig.
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014? Fler knäppa äventyr, lite mer resor och upptåg under vardagarna.
 
Vem saknade du? Morfar, Morbror och Angelica. Och vänner som jag håller på att förlora kontakten med.
 
 De bästa nya människorna du träffade?
Åh, är ju flera stycken! Men Max till exempel, är så himla bra så jag vet inte riktigt hur jag klarade mig utan hans vänskap förut
 
 Högsta önskan just nu? Att de sista månaderna i skolan blir så bra de kan bli! Med temafester, framtidsplaner, skrivkvällar, studieirklar, dans och allt som kommer hända.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0