Om längtan.



Eftersom att det är så tråkigt väder så att jag bara vill gömma mig tills sommarn kommer så tänkte jag att jag kunde lista en några saker att längta till just nu.

1. Snart snart, om bara två veckor så åker jag med klassen till stockholm och jag längtar och hoppas att några körsbärsträd fortfarande blommar, bara för att få den där perfekta vårkänslan. Stockholm är nog en av de vackraste städerna på våren, enligt mig då.

2. Om exakt en månad befinner jag mig i det stora landet i väst,i San Francisco och promenerar upp och ned för de branta kullarna, köper böcker i finaste bokaffären och går runt i de gamla hippiekvarteren. Sedan blir det en vecka i New York på slutet, och jag längtar så att jag går sönder!




3. Sommarkonserter. Jag hoppas verkligen att jag kommer iväg på någon festival, om så bara Trästocksfestivalen. Den där känslan av att stå mitt i ett publikhav och vara sådär löjligt lycklig, att känna att man inte skulle vilja vara någon annanstans just då, det längtar jag till.

4. Att gå ut ettan och veta att det bara är två år kvar. Även om det just nu känns så himla stort så längtar jag massor efter att gå ut skolan, bara jag kommer på vad jag vill göra efteråt.

5. Att mitt hår växer ut lite mer, sedan tänker jag klippa lugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0