60 frågor

1. Hur gammal är du? Ungefär 17 år och sju månader eller så.
 
Hannas 024

2. Hur gammal känner du dig? Ibland som ca 10 år och ibland lika tantig  som om jag vore 75, men oftast någonstans vid min riktiga ålder.

 

3. Vad har du gjort i dag? Varit ledig, vaknat till ett regn som slutade falla samma sekund som jag satte mig upp, solat på mormors altan, varit med min favorit, och ikväll ska jag titta på min kusins bal, och sen möta bästa Elin och titta på en annan bal.

 

4. Vilken film såg du senast? Lords of Dogtown, se den!

 
5. Vem ringde du senast? Min vän Max, för att prata om allt mellan himmel och jord
 

6. är du besatt av någonting? Böcker, musik, vackra ord och kaffe!

 

7. Är du rädd för blod? Nej faktiskt inte, inte ens på film.

 

8. Är du kär? Ja.

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Göran Persson, Olof Palme, Thorbjörn Fälldin, Per Albin Hansson och Carl Bildt

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Näpp!

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Har alla regnbågens färger i min garderob känns det som, men kanske svart om jag ska vara ärlig.

 

12. När vaknade du i dag? 09.00, fastän jag är ledig, men jag mår så mycket bättre av att vakna lite tidigare än sent.

 

13. Vilken är din favorithögtid? Julen alla gånger. Finns ingen mysigare tid på året. Fast egentligen är det veckorna innan själva julafton som jag gillar allra mest, när alla går omkring och är förväntansfulla och funderar på finurliga julklappar osv.

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? New York eller Berlin kanske.

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Har inte hamnat på en sådan plats ännu.

 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Tillsammans med personer jag älskar någonstans i världen.

 

17. Vad lyssnar du på just nu?Den här låten, älskar den.

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, men har stukat fötter, tår, handleder och fingrar otaliga gånger. En spricka i näsbenet har jag också fått, när vi hade handboll på idrotten.

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Apelsinjuice, en massa goda teér och ägg.

 

20. Vem är din favoritkändis? Håkan Hellström, Heath Ledger och Sandra Beijer kanske.

Sandra Beijer

21. Vad är du på för humör just nu? Lite sådär, allt känns lite upp och ner och jag förstår inte varför.

 

22. Vilka världsdelar har du varit i?  Europa, Nordamerika, Asien och Afrika (Kanarieöarna, om det räknas)

 

23. Snarkar du? .Ja, i alla fall när jag sover väldigt djupt.

 

24. Vilka yrken har du provat på? Parkarbete, lägerledare och cafépersonal.

 

25. Hur går du helst klädd?. Kjol, någon fin tröja och låga docs.

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Skorpion, det bästa.

 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad!

 

28. Vad sa du senast? -  Okej! till mamma som skulle iväg och handla.

 

29. Vilket var/är ditt bästa ämne i skolan? Svenska och litteratur.

 

30. Vad har du på dig just nu? En prickig klänning. (förlåt för extremt dålig webbkamerabild)

31. Vilken är din favoritaffär? Monki och Beyond retro

 

32. Vad har du för storlek i kläder? xs-m, beror på märke och klädesplagg.

 

33. Vad har du i dina fickor? Busskort, nyckel, ett papper med uppgifter till engelskan och en tjugolapp.

 

34. Vad köpte du senast? En glass tidigare idag, den var såå god.

 

35. Hur många gånger har du flyttat? Jag började på Erik Dahlbergsgatan i Helsingborg, sedan flyttade vi till Öster Malmsgatan i Luleå, sedan tillbaka till Helsingborg, till Gasverksgatan, och tillbaka till Luleå igen, till Stengatan och sedan 2005 så flyttade vi till en större lägenhet på samma gata. Så, fyra gånger hittills.

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En hund som sällskap, yxa och tändstickor

 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, fast önskar nästan att jag var morgonmänniska, känns alltid så mycket bättre att vakna tidigt och hinna med att göra en massa.

 

38. Senaste filmen du såg på bio? Hm... det måste ha varit Beautiful creatures, som jag och min kusin spontansåg tillsammans. Vi var alldeles ensamma i biosalongen och kunde kommentera filmen hur mycket och högt vi ville. Helt bäst.

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej, jag har otroligt nog lyckats klara mig ifrån det.

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja, självklart.

 

41. Vad åt du till frukost? Fil med müsli, apelsinjuice och knäckebröd med skinka på (så himla himla gott)

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag sju år, min morfar hade dött för drygt ett halvår sedan och jag skulle precis gå ut första klass. Jag älskade hästar över allt annat och var blygast i världen.

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, är bara sjutton så.

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min favorit kramade om mig extra hårt när jag sade att jag kommer gå under när han flyttar söderut till hösten.

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? .På skrivbordet bredvid sängen.

 

46. Vad var det sista du åt? en knäckebrödsmacka och en kopp té

 

47. Vem är världens vackraste kvinna?. Zoey Deschanel.

 

48. Är du blyg? .Inte lika blyg som jag brukade vara, nu är det oftast bara i nya situationer eller när jag möter en person för första gången.

 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Mattias Alkberg och The Glorias för någon vecka sedan.


(från musikens makt i somras, när jag såg bästa Markus)

50. Vad heter du i andra namn?.Amalia Ingegerd.

 

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej.

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja, det har väl nästan alla.

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? .Boxning!

 

54. Har du några husdjur? Nej inte nu, men jag hade två undulater när jag var mindre.

 

55. Vill du gifta dig? Ja det tror jag, fast om sisådär 15 år kanske.

 

56. Var växte dina föräldrar upp? Pappa är från Sollentuna i Stockholm och min mamma är uppväxt här i Luleå.

 

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, när jag trodde att någon jag kände hade tagit livet av sig och jag inte kunde få tag på honom någonstans.

 

58. Har du svenskt ursprung? .Ja, tråkigt nog.

 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Nej jag tror inte det, Hanna är ca det tråkigaste namnet att göra smeknamn av. Det enda är nog Hannis, någon gång i mellanstadiet.

 

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag aldrig tror att jag är bra nog, och att jag är alldeles för naiv ibland.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Åh, Lords of Dogtown! Bästa filmen!

2013-06-04 @ 07:54:26
URL: http://liebeskoma.blogspot.se/
Postat av: Beata

Älskar sådana här listor.

2013-06-04 @ 20:02:54
URL: http://ringbeata.blogspot.se
Postat av: Mirjam

Du verkar va så himla himla fin

2013-06-04 @ 20:36:58
URL: http://kortochgott.devote.se
Postat av: Fanny

Vad härligt att vara helt själv i biosalongen! Och choklad, heath, sandra, håkan och beyond retro = äkta kärlek. <3

2013-08-04 @ 19:59:49
URL: http://fannydarling.devote.se/

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0