Les cent aspects du charme féminin

 
I en liten bokhandel som mest liknade ett överbelamrat arbetsrum med högar av tidsskrifter, bokhyllor som nästan vällde över av gamla böcker och italienska diktsamlingar, och med en  försynt affärsinnehavare som liknade Andy Warhol och satt gömd bakom en gigantisk mac-dator i ett hörn  så hittade jag ett nummer av franska Vogue från 1921! Jag betalade nog lite för mycket pengar för den, men den är numera bland det finaste jag äger.  Sidorna är fyllda med skisser över modehusens senaste kollektioner, bilder på vackra 20-tals donnor, intervjuer med modefolk och dansöser och artiklar med namn som " De hundra aspekterna av den kvinnliga charmen". Tycker den är helt magisk, och jag funderar mest på vem som en gång köpte den.

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0