Elva om mig.



1. När jag var liten var jag jätteklumpig och snubblade mest hela tiden, det märker jag av fortfarande ibland, jag är en sådan som alltid lyckas gör något jätteklumpigt vid fel tillfälle.

2.Jag hatar sniglar, mest för att de är så slemmiga. I Helsingborg när jag var liten så fanns det sniglar nästan överallt, på murar, i parkerna, på trottoarerna och det var nog där någon gång jag började hata dem.

3. Under några månader i sjuan så pratade jag med kuratorn  en gång i veckan, om egentligen ingenting, men det hjälpte.



4. Jag älskar att åka buss tidigt på morgonen med Håkan Hellström eller någon annans fin musik i öronen. Vid sådana tillfällen vill jag nästan egentligen inte kliva av inne i stan, jag skulle kunna åka hur långt som helst bara för att få lyssna vidare.

5. Min absoult största rädsla är att bli gammal och dö ensam, utan någon nära. Det kanske låter självupptaget men när jag dör vill jag att så många som möjligt ska komma på min begravning, jag vill bli ihågkommen av någon helt enkelt.

6. Min morfar dog när jag var sju, ändå kan jag sakna honom så det gör riktigt ont ibland, mest för att jag inte riktigt hann lära känna honom ordentligt och för att han är den släkting som jag är mest lik till sättet, enligt alla andra, och det hade jag velat se själv.



7. Klänningar och kjolar är bland det bästa jag vet, även om jag inte äger så många och inte går med det så ofta, mest för att jag är rädd för vad andra ska tycka.

8. Jag är nog den mest lättrörda personen jag känner, jag gråter till allt, musik, filmer, böcker, bilder. Konstigt nog gråter jag lättare när folk är lyckliga än när något riktigt sorgligt händer, fast oftast gråter jag då också. Den bästa gråtfilmen av alla är Titanic, börjar redan i introt.

9. De två rummen som jag trivs absolut bäst i är min mormors gästrum och min farmor och farfars bibliotek, där känner jag mig nästan mer hemma än i mitt eget rum.



10. När de spelar Håkan Hellström på radion så kan jag inte låta bli att dansa som en galning av glädje, det är nog den bästa morgonpeppen som finns, även om det bara inträffar då och då, i morse till exempel. Sedan liksom svävar man iväg till skolan, där man oftast rasar ner ganska snabbt igen.

11. Frukost är den bästa måltiden om någon frågar mig. Helst frukost på sovmorgnar och helger. När jag vet att jag har lång sovmorgon brukar jag börja längta till och planera frukosten redan kvällen före. Morgonpasset i P3 är för övrigt det bästa frukostsällskapet tillsammans med tidningen, om man råkar vara ensam alltså. Hotellfrukostar slår dock alla andra frukostar, oftast ser allt så gott ut så det slutar med att jag tar för mycket och inte orkar äta upp allt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hihi men tack vad ni är fina! <3 och Hanna varför började du inte blogga tidigare? Absolut en av mina fovvosar!

2012-04-23 @ 21:37:01
URL: http://hannavennberg.blogg.se/
Postat av: Amanda Jonsson

känner igen mig i nästan varenda punkt herregud

2012-06-16 @ 02:23:26
URL: http://ajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0