En torsdag och fredag i huvudstaden.

I torsdags åkte vi in till Söder för att strosa omkring bland alla fina hus och gå i affärer.
 Vid Skinnarviks parken hade någon tappat sin katt, jag hoppas de hittar den tillslut.
 
Sedan klättrade jag upp på toppen av Skinnarviks berget, dog lite smått över utsikten.
Vill bo där.
Hittade snyggaste bilen längs bastugatan, är avundsjuk på den som får övningsköra den.
Ungefär här dog min kamera på grund av batteribrist.
 I Fredags övertalade jag pappa att följa med mig till Moderna Museét för att titta på Yoko Onos utställning Grapefruit och för att titta på resten av utsällningarna så klart.
 De här små önskebuskarna ( och ett träd) hörde till Yoko Onos verk.
Tv apparaterna gjorde inte det, de var så himla skumma på ett skrämmande vis.
 
Det fanns ett pågående konstverk, som man fick hjälpa till att färdigställa, med olika färger.  Färgen den dagen var röd.
Efter att ha bläddrat i ungefär tusen konstböcker, gått förbi Marie- Louise och Gösta Ekman och nästan krockat med en konststudent som drog runt på en sjukhussäng så promenerade vi över tillbaka från Skeppsholmen.
Vi åt lunch i Kungsträdgården.
Tillbaka hos farmor och farfar så träffade jag på denna krabat, så himla fin.
Och just den dagen gick jag omkring såhär, i tröja från Beyond Retro och favoritshortsen från Monki.
 
 

Kommentarer
Postat av: tjugohundrafjorton.webblogg.se

Låter som en mysig vistelse i stockholm. Gillar din blogg skarpt!

2012-08-06 @ 18:47:23
URL: http://tjugohundrafjorton.webblogg.se/

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0