I staden där jag vill bo.


Tre fina humanister.














Stockholms resan blev bra, bättre än vad jag hade hoppats på. Jag har sprungit omkring i staden med mina fina humanister, nästan gått vilse, dött godhetsdöden på Chokladkoppen vid Stortorget, ätit frukost med utsikt mot vattnet och skeppsholmen, tittat på mumier, lyssnat på guidning om Vasa skeppet, pratat om allt mellan himmel och jord, sett en lunch ätande Lars Ohly, besökt riksdagen och sett årets statsbudget, botaniserat bland fina kläder på Beyond Retro, fyndat skiva på Bengans, ätit glass i regnet, åkt tåg och mått bra, så himla bra. Förresten så mötte vi Elsa Billgrens Vargen också, det gjorde hela resan.

Efter gymnasiet vill jag nog bo i stockholm ett tag, inte som slutstation,mer som ett steg på vägen bort från Luleå. Jag tycker om stockholm så mycket, alla smala gränder i gamla stan, södermalm, känslan av att kunna vara sig själv utan att någon bryr sig, helt enkelt sådant som saknas här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0