En Måndagslista.



10 saker jag tycker om:
Papperstranor gjorda av tidningspapper.
Leenden från folk jag inte känner.
Att dricka té och lyssna på Christer i P3.
Långa fikor med fina vänner.
Lysande jordglobar.
Att lyssna på en låt och tänka att den är skriven för mig.
Att skratta och diskutera med mormor.
Få vykort och handskrivna brev.
Gå omkring på Second-hand affärer och rota bland gamla kläder och hitta något som man genast blir kär i.
Gamla svartvita fotografier.

9 saker jag tycker mindre om:
Vanlig Torsdagsångest.
Människor som inte hälsar när man möter dem på stan.
Den osynliga skiljeväggen i klassrummet.
När det blåser i vartenda gathörn.
Att inte komma på något att säga när man är med folk man inte känner så bra.
Fördomar.
Olycklig kärlek.
Människor som bara bryr sig om sig själva.
Att alltid plugga i sista minuten.



8 bloggar jag läser:
Hannas
Elinas
Amandas
Elsas
Floras
Agnes
Emmas
Emilias

7 saker jag vill göra i framtiden:
Resa i flera månader, helst till Berlin och Australien.
Flytta till en egen mysig lägenhet.
Köpa en analog systemkamera.
Läsa tidningen en söndagsmorgon på ett soligt café någonstans.
Skriva en bok.
Stå på en longboard utan att ramla.
Se Håkan igen snart, helst nu.



6 böcker jag tycker om:
Harry Potter av J.K Rowling
Gurnseys litteratur och potatisskalspaj sällskap av Mary Ann Shaffer
Ibland bara måste man av David Levithan
Tisdagar med Morrie av Mitch Albom
Vickys Vintagebutik av Isabel Wolff
Dagboken av Nicholas Sparks

5 saker jag är rädd för:
Ensamhet.
Att misslyckas.
Mörka stigar.
Våldtäktsmän.
Att göra fel.

4 ord som beskriver mig:
Drömmare.
Blyg.
Kreativ.
Snäll.



3 saker jag ser fram emot:
Stockholm med klassen.
Att få gå omkring i min jeansjacka.
Italienresan i maj.

2 snygga killar/män:
Aaron Johnson
Tom Sturridge



1 bra låt:

Everybody hurts av Markus Krunegård.

Listan hittade jag hos Amanda.






Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0