Två böcker i min bokhylla.







Oppositionspartiet- Gunn-Britt Sundström
Måste erkänna att jag föll för den allra mest tack vare titeln. Den är från 1967 och de använder ord som jippa, svärmerier och gama mest hela tiden, vilket är bra, jag gillar gamla ord. Den handlar om existensångest, typer, fika sessions, idrotts skolk, påhittad finlandssvenska, om att inte vilja vara en "duktig flicka" och lite annat, bra är den då i alla fall!





Just kids- Patti Smith
Just kids är nog en av mina absoluta favoriter, någonsin. Allt med den är så himla himla bra, kan läsa den flera gånger om och skrattar, ler och gråter om vartannat. Boken kom en dag i höstas på posten från min faster, tillsammans med en signerad skiva också, så jag drabbades av ett totalt lyckorus. Ibland är det helt enkelt fantastiskt bra att ha en faster i Stockholm som råkar gilla samma saker som en själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0