Förhoppningar och regnbågar.

 Jag tänkte att jag kunde visa lite instagrambilder igen. För någon vecka sedan så hade jag en ledig fredag och passade på att fika med fina vänner. Några dagar senare var jag hemma och jätteförkyld och promenerade nere vid älven bara för att slippa sitta inomhus hela dagen, och där var löven alldeles orangea där de låg på marken.
En måndag satt jag på bussen i 40 minuter, när det annars tar ca 10 minuter in till stan. Det var bilkö i flera kilometer på grund av att de byggde någonting på bergnäsbron. Så jag hann lyssna på mer musik än vanligt och göra franska läxan. Fredagen när vi fick höstlov så var jag glad och pepp i min fina pärlkrage tröja.
Kvällen efter så var jag på finaste körkonserten med Madde och Elina. Det var både svenska körer, sydafrikanska elever och en haitisk grupp. Det var verkligen hur bra som helst, jag blev fullständigt överväldigad över hur talangfulla alla var! Nästa dag var söndag den 28 oktober ch jag fyllde sjutton och fick bästa boken av min kusin.
Och eftersom att jag fyllde år så passade jag på att måla naglarna i finaste färgen. Plötsligt blev det onsdag och jag hade på mig mina bästa strumpbyxor och sprang omkring och panikpackade till stockholm innan jag flög dit med min familj på kvällen.
På torsdagen så tog vi pendeltåget från farmor och farfar in till staden där jag bland annat hittade min nya favoritklänning, köpte godaste teét på indiska och bara gick omkring och njöt av att vara i stockholm. Och såhär ser det ut i farmor och farfars gästrum, jag älskarverkligen det rummet, fast jag sover i biblioteket med sällskap av hundratals böcker.
 På fredagen åkte vi in till staden igen, vi promenerade i gamla stan och fikade på stadsmissionen vid stortorget, gick upp, förbi slussen, för att gå längs Söders fina gator, och jag gick såklart på Beyond Retro och en massa andra fina affärer. Älskar verkligen södermalm med alla mysiga fik, fina second hand affärer och det faktuom att alla har så otroligt fina kläder! Jag hittade också en gammal florabok i farmor och farfars bokhyllor, det är cirka det vackraste böckerna som finns.
I tisdags eftermiddag så åt jag årets första pepparkakor och jullängtan satte igång direkt. Jag tycker att veckorna innan jul är den bästa tiden på hela året, det är så mysigt med snön, alla julskyltningar och allas förväntan inför jul. Idag har jag haft sovmorgon och åt frukost i sängen medan novembersolen lyste in genom fönstret.
 
Glöm inte att följa mig, dekadens heter jag där. Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0