Skola och sånt.

 Jag vet att några har undrat vilket gymnasieprogram jag går, och jag går Humanistiska programmet med kulturinriktning och trivs hur bra som helst! Nu i höst till exempel, så läser jag bara roliga kurser, Historia, konsthistoria, litteratur, svenska och franska. Vi får göra allt möjligt, allt från att gå på olika utställningar och författarsamtal till att läsa klassiska pjäser, analysera lyrik och se en massa bra filmer ( och några mindre bra förstås). Något som gjort det lättare för oss att få åka iväg på olika kulturevenemang är att vi bara är sju stycken på kulturinriktningen och tolv stycken humanister allt som allt.

Kommentarer
Postat av: Elli

Vad skönt att känna att man trivs i skolan. Jag längtar faktiskt lite tills jag börjar gymnasiet, för då har man liksom mer chansen att göra det man verkligen vill.

Hoppas du har det fint!

2012-09-27 @ 09:51:36
URL: http://mintext.blogg.se
Postat av: elin

Åh vad roligt, jag går nämligen också Humanistiska fast vi har bara inriktningen språk. Kramar!

2012-09-27 @ 21:49:55

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0