Dan före Doppardan

 
( Jag går förbi Landshövdingens hus varje morgon på väg från bussen till skolan, och det är så otroligt fint, helst nu vid jul!)
 
Imorgon är det julafton och jag kan inte riktigt fatta det ännu. Hela min höst bara försvann när jag låg hemma i soffan och feberdrömde i en månad, och oktober och november har jag mest bara varit i skolan och sedan somnat så fort jag kommit hem. Är inte riktigt förberedd för julen ännu. Men utomhus har det äntligen blivit lite kallare så att snön kanske stannar kvar den här gången, och staden är full med hemvändare och före detta luleåbor. Hemma bakar jag småkakor, lyssnar på julmusik, långpromenerar i mörkret och igår lärde pappa mig att lägga in sill. Jag trivs rätt så bra ändå. 
 
Hoppas ni får en jättefin julafton imorgon och God Jul i förskott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0