Hamnkranar och isbrytare.

 Saker jag tycker om en tisdag i december:
- Hur ljusslingorna i träden lyser upp Storgatan när jag stressar till skolan om mornarna
- Att komma hem på eftermiddagen och ta på sig raggsockar
- Att fika med en saknad Amanda i några timmar och ta igen flera månaders händelser
- När matteläraren får säga till flera gånger för att det är fullständigt omöjligt att inte bryta ihop i skratt med de bästa vännerna under mattelektionerna
- När en kliver på bussen och chauffören ler snällt och frågar om ens dag har varit bra, och blir förvånad när jag svarar och ställer samma fråga tillbaka
- Att det är okej att äta pepparkakor mest hela tiden för att det snart är jul
- Att fundera på den perfekta julklappen till min lillebror
- Att rota fram boken om feminism som jag köpte i sjuan och som varit bortplockad från bokhyllan alldeles för länge
- Saffranskorpor och mormors nygjorda kräm.

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0