Stockholmsdagar

Stockholm februari 003
I fredags flög jag ner till Stockholm, för att spendera några dagar med min faster på Söder. Där sken frebruarisolen ännu varmare än här hemma, och snön smälte i vartenda gathörn och jag kände mig bara så himla himla glad. Så otroligt skönt att komma bort hemifrån ett tag, att gå längs andra gator och se andra hus. På lördagen var vi på Dramaten och såg Farliga Förbindelser där bästa Adam Pålsson är med. Ville bara krama honom mest hela tiden.
Stockholm februari 017
 
Stockholm februari 058Jag gick i fina affärer, och fyndade den här, helt perfekta tröjan på Beyond Retro en dag. Samma eftermiddag fikade jag med Max, en av mina bästa personer.
 
Stockholm februari 063
Min frukost en morgon, med utsikt över halva staden, min fasters lägenhet är så fin så man kan dö.
Stockholm februari 021
Annars så promenerade jag längs söders gator, hälsade på farmor och farfar, njöt av vädret, förälskade mig i vackra okända unga män, köpte en fin anteckningsbok att förvara ord jag inte vågar skriva här i. I måndags var jag på fotografiska museét också, och såg en utställning av David LaChapelle som var helt magisk. Älskade budskapen och bilderna otroligt mycket, och blev så himla inspirerad. efteråt ville jag mest sätta mig på ett café och skriva ned en massa djupa funderingar och analyser om bilderna. utanför Fotografiska så mötte jag bästa Denise och Jonathan också!
Stockholm februari 038
Samma eftermiddag fikade jag godaste semlan på Sturekatten. Så otroligt vackert café. Jag stannade tills tisdagseftermiddagen, så då åkte jag ut till arlanda och min telefon dog och planet var försenat och jag hade lyckats packa ner min bok i min större väska, så hade jättetråkigt i några timmar, tills jag äntligen var hemma.
 
Resten av lovet tänker jag spendera med fina vänner, fikor, skratt och tyvärr en del pluggande.
 

Kommentarer
Postat av: samovaren

superfin utsikt og frokost! nam.

2013-02-28 @ 16:16:54
URL: http://samovaren.wordpress.com
Postat av: felicia

åh va underbart det ser ut och låter, hihi!

2013-02-28 @ 20:49:32
URL: http://ffillann.blogg.se/
Postat av: Beata

Men åh så underbart!

2013-03-01 @ 12:04:01
URL: http://ringbeata.blogspot.com
Postat av: Amanda

SÅ JÄVLA FINT. och jag längtar till imorgon

2013-03-01 @ 23:57:43
URL: http://ajonssons.blogg.se
Postat av: Sandra Leone

Vilka underbara bilder och din tröja är alldeles fantastisk!

2013-03-04 @ 09:37:27
URL: http://lingers.blogg.se/

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0