Torsdagslista

Dagsljuset hinner försvinna innan jag hinner ta någon vettig och bra bild till ett välskrivet inlägg, så jag snodde en lista från Amanda så länge istället.
 
Dagens låt: Så många år- År & Dar. Lyssnade på den under bussfärden till stan klockan 06.00 imorse, sedan fortsatte jag lyssna på den på repeat när jag kom hem. Gillar År & Dar så himlahimla mycket.
 
Dagens frisyr: 
 
Lite tillplattat och trassligt efter all blåst ute och en lite för lång powernap. Som vanligt alltså. (Är det bara jag eller blir mina webbkamerabilder helt fantastiskt dåliga? alltså webbkamerabilder brukar ju bli dåliga, men såhär?)
 
Dagens smink: Bara lite mascara och ögonbrynspenna, ids liksom inte alltid bry mig på vardagarna, helst inte en torsdag som denna när vi skulle inventera med klassen i fyra timmar.
 
Dagens klädsel: Svarta jeans, låga docs, glittrig magtröja från monki och min favoritkofta.
 
Dagens roliga händelse: Åt dumplings till lunch med Elin, Ida, Madde och Maria och det var både gott och trevligt, gillar mina klasskompisar så otroligt mycket.
 
Dagens planer: Jag ska börja skriva mitt engelska-arbete om tre generationers feminister! Är faktiskt jättepepp. Annars ska jag bara småprata med min familj och sådant.
 
Dagens saknad:
Stockholm februari 021
 
Stockholm och bästa Frida som är utbytesstudent i kina ända tills juni!
 
Dagens tråkigaste: Den eviga blåsten i den här staden. Vinden går rakt igenom en, och i varenda gathörn får man hålla fast i halsduken, samtidigt som man undviker de isigaste fläckarna på marken.
 
Dagens mat: Blåbärsyoughurt med müsli, en ostmacka och ett glas juice till frukost, världens godaste dumplings till lunch och pasta med mormors hemmagjorda köttbullar till middag.
 
Dagens mående: Är mest trött och stressad över skolan och längtar till helgen.
 
Dagens längtan: Till advent på söndag. Älskar veckorna fram till jul, så längtar efter julbak, julklappsjakt och att äta lussekatter och dricka glögg i mängder. Och till studenten, det så nära men långt borta. Igår drabbades jag av plötslig framtidsångest, men samtidigt är jag så pepp på att ta mig härifrån och göra precis vad jag vill.
 
Dagens smycke: Mitt halsband med kvinnosymbolen och ett armband jag fick av farmor och farfar för massor med år sedan.
 
Dagens önskan: En vinylspelare!

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0