Inga nazister på våra gator

 
I helgen hissade nazister hakkorsflaggan utanför stadshuset här i Luleå. Igår satte vi upp antinazistiska affischer varav flera var nedrivna idag och en mängd nazistiska klistermärken var i stället uppsatta runt om i stan, så ikväll satte vi upp fler affischer igen, och vi kommer inte ge oss förrän alla nazister är borta.
 
Att nynazism och rasism verkar ha fått ett så stort uppsving senaste tiden skrämmer mig så fruktansvärt mycket, efter händelserna i Kärrtorp, i Malmö, på skolväggarna i Stockholm, sverigedemokraternas propaganda-turné. Allt det gör mig livrädd, och förbannad. Jag vill ha ett Sverige där alla känner sig trygga och behandlas lika.
Alla. 
 
Att det finns personer som inte håller med om det, som anser att vissa är mer värda än andra, att bara vissa människor ska få bo i Sverige, är helt jävla ofattbart för mig. Jag förstår verkligen inte hur någon överhuvudtaget kan tänka så.
Men det som nästan skrämmer mig mest är att dessa nazistiska och rasistiska grupper verkar ursäktas och ses förbi bland politiker och stundtals i medier. Att det inte tas på allvar.
 
Åsa Petersen skrev en bra text om detta här
 
I morgon ordnas det demonstration mot nazism här i Luleå. Klockan 17 vid Gula paviljongen. Alla som kan, kom dit!!

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0