några dagar i stockholm

 
I onsdags åkte jag med min familj för att hälsa på farmor och farfar och fira att de fyllt åttio! På torsdagen tog jag pendeltåget till Uppsala för att hälsa på min vän Max som är en av de klokaste jag känner, samt asbra i allmänhet. Vi åt soppa och sen visade han mig staden, som mest troligt kommer vara min hemstad till hösten!!! Det var så himla fint och vårigt. Han visade vilka nationer som jag bör och inte bör hänga på, biografen som visar bäst filmer och bra matställen ( enligt honom då), sen satt vi i solen ett tag innan jag tillslut tog tåget tillbaka till farmor och farfar. På tåget föll jag nästan ihop av trötthet, eftersom att jag var helt toknervös på vägen dit och äntligen slappnade av.
 
I fredags åkte jag med min familj in till stan, och efter att de insett att de flesta affärer var stängda så övertalade jag dem om att gå på Fotografiska istället! Utställningen med Robert Franks svartvita bilder var min favorit, och helst bilden  4 am make love to me.
 
 
 Efter någon timme på Fotografiska så gick vi över slussen och genom Gamla stan.
 
 
Vi gick såklart till kungsträdgården, och herregud så fint det var!!!! Kände mest för att slå upp ett tält under träden och bo där tills de blommat klart. Blev nästan gråtfärdig.
 
 
Efter mötet med körsbärsträden så skyndade vi oss hem till farmor och farfar, för vi skulle ut och äta allihop, plus min faster!
Här är min mamma på bild. Hon är bäst och jag vill ha hennes glasögon.
 
 
Jag åt en lammhistoria som var hur god som helst, med sparris, majs och annat gott till!
 
 
På lördagen åkte vi in till stan igen så jag passade på att fota träden i fint väder också! Förutom att beskåda träden så fyndade jag kläder på Emmaus och Beyond Retro och köpte väärldens finaste skor som jag ska dansa i så mycket i sommar.
 
 Det var betydligt mer folk bland träden på lördagen. Kanske för att det var hur himla varmt och soligt som helst. Jag gick runt och var hur lycklig som helst över vetskapen om att detta kommer vara min närmsta grannstad till hösten. Eller hemstad. Vem vet. ÄLSKAR STOCKHOLM.
 
 
På eftermiddagen hängde vi i farmor och farfars pyttelilla trädgård och solade. Här är min lillebror, fullt koncentrerad på sin telefon.
 
 
Eftersom att jag är kanske världens mest rastlösa person så lämnade jag solandet och promenerade till parken en bit bort.
 
 
Dog totalt över hur vårigt och grönt allt var. Jag strövade omkring där ett tag innan jag gick tillbaka och åt påskmiddag. Så bra och fina dagar, längtar bara tills det blir lika varmt här hemma i norr.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0