Torsdag i Rom

 Carro och Maria
 
Så blev det torsdag, och vi samlades som vanligt tidigt vid en av broarna över Tibern. Fast just den här morgonen var lärarna sena så vi fick vänta i kanske en halvtimme.
 
 
 
 
 
 
 
 
Under tiden vi väntade på våra lärare så passade jag, Elin och Elin på att gå ned under bron och se hur det såg ut, och sen passade jag också på att smygfota förbipasserande folk på bron.
 
 
Vi passerade sen en fruktmarknad.
 
 
 
Och de märkliga fontänerna på Piazza Navona! Vi skulle till Piazza di popolo, där det finns en kyrka med tre målningar av Caravaggio som vi tittade på. Dock rådde det fotoförbud (som jag inte kände för att bryta en gång till) och även talförbud där inne. Sen åt jag världens godaste potatispizza till lunch!!! Det låter inte gott alls, men var helt sjukt gott. Och efter lunchen åt vi asgod glass också! Åt glass cirka varje dag pga är ett måste i Italien ju.
 
 
Och så gick vi vidare, till Fontana di Trevi, där Elin kastade i en peng, som en bör göra. Efter Fontana di Trevi följde jag, Elin och Maria våra lärare till Quirnalen för att titta på en Frida Kahlo utställning! Det var kanske bland det bästa med hela veckan, älskar Frida Kahlo så mycket, hennes konst är helt fantastisk.
 
Sen tog torsdagen slut. Eller jag fotade inget mer i alla fall. På kvällen följde vi med lärarna och åt på en restaurang ( Vi var med lärarna i princip hela tiden pga de är så bäst och roliga att vara med), där en av servitörerna tittade så mycket mot mig att han höll på att tappa ett glas eller två i golvet när han stod och torkade dem.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Renberg

åh vad trevligt ni såg ut att ha det! (ps. potatispizza äger)

2014-04-11 @ 14:27:57

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0