Annat jag gjort i sommar

Prick en vecka innan vi skulle ta studenten så gick ju studentveckan av stapeln! Så vi drack vin på vår kulle i stan med studentmössorna på, hängde på Färjan med ca alla andra treor och hade en asbra start på veckan! 
 
 
Och efter ca alla kvällar den veckan vandrade jag hemåt när solen gått upp. Vilket iofs inte säger så mycket pga den knappt går ner under sommaren. Men älskar att gå hem i midnattssolen under sommaren.
 
 
Kvällen innan studentdagen var det dags för bal! Alla jag pratat med innan sade att balen var överskattad, men jag tyckte verkligen inte det. Vi hade jätteroligt hela kvällen. Trots missödet med vår fina balbil som slutade med att chauffören släppte av oss i stan, så vi gick i balkläderna längs Storgatan, till systemet för att köpa en till flaska prosecco, sen gick vi tillbaka längs Storgatan, till baksidan av stadsparken där alla samlas innan balen, smög längs sidan av parken och promenerade sedan in i parken mellan alla balbilar, och alla undrade var vå bil tagit vägen.
 
 
Dagen efter var det studentdagen! Jag hade sovit ca fyra timmar och var smått förkyld, men så himla lycklig hela dagen. Bilden är från just innan vi skulle springa ut, och jag var alldeles adrenalinig samt aningen onykter från champagnefrukosten på morgonen. Och utspringet sedan, herregud, var så lycklig. 
Dessutom är flakåkandet bland det bästa jag gjort i mitt liv. Lovar att visa fler bilder från studenten någon annan dag!
 
 
Två dagar efter studenten började jag jobba på flygplatsen! Trivdes inte jättebra mestadels av tiden och jobbade dessutom med feber och förkylning de första dagarna. Men hade i allafall en asfin cykelväg till jobbet!
 
 
Under min första lediga dag från jobbet så tatuerade jag in bergnäsbron! 
 
 
Här är den verkliga bron en natt när jag inte kunde sova så ägnade mig åt att promenera istället.
 
 
Under ett par veckor när min familj var utomlands så var det sinnessjukt varmt här så jag levde mest på balkongen pga enda stället där det gick att andas. (Porslinet fick jag i studentpresent av min farmor och farfar!)
 
 
Någon kväll förfestade jag med mina bästa på balkongen också! Har aldrig dansat så mycket som den kvällen, fastän det var så varmt att det var svårt att andas ibland.
 
 
Hittade denna under bron och blev glad!
 
 
En kväll umgicks jag med bästa Amanda och fick se hennes asfina lägenhet. Vi lagade middag och pratade om allt mellan himmel och jord. ( vi måste ses snart igen <33)
 
 
Sedan promenerade jag till bussen längs en fin gata jag aldrig satt min fot på tidigare.
 
 
En annan kväll hade jag nästan hela klassen i mitt kök. Vi firade att Frida kommit hem efter ett år som utbytesstudent i Kina!
 
 
Så slutade jag mitt sommarjobb och flydde till stugan i några dagar. Herregud vad jag älskar att vara där.
 
 
Tillslut var det dags för sista festen tillsammans innan Elin skulle flytta till Lund. Vi firade Gurra som fyllde år och det var kanske den bästa festen på hela sommaren. Dagen efter steg jag upp jättebakis alldeles för tidigt på morgonen för att åka till London.
 
 
När jag kom hem från London så var det dags för Musikens Makt, det bästa som händer under sommaren i Luleå! I år hade de dessutom bokat enbart kvinnliga artister, vilket var så himla bra. Jag såg bland annat Say Lou Lou, Jenny Wilson och Cleo och hängde med asbra människor.
 
 
För två veckor sedan åkte jag till stockholm för att hälsa på farmor och farfar samt för att gå på Popaganda! Dagen inna festivalen så umgicks jag med Oscar som också var i stockholm. Vi gick på stan och drack öl, helt ok torsdagsnöje liksom.
 
 
Så blev det fredag och jag skulle ensam på festivalen och såg ut såhär och var jättenervös pga ogillar egentligen att göra saker ensam.
 
 
Men det gick asbra! Jag såg bland annat London Grammar, Lily Allen, Kelis och Nicole Sabouné.I början av kvällen började jag prata med en person som jag sedan umgicks med resten av kvällen. Hen var så himla vettig och snäll och bra och vi hade jätteroligt. Det enda jag ångrar så fruktansvärt mycket är att vi inte bytte nummer eller lade till varandra på sociala medier eller liknande. Så nu letar jag efter hen med ljus och lykta ungefär.
 
 
På lördagen åkte jag in mot stan tidigt för att inte missa Vit Päls sista spelning. Men på grund av inställda tåg och långsamma bussar så tog det en och en halv himla timme att ta sig till festivalområdet, så missade nästan halva deras spelning.  Sedan såg jag Hurula från luleå!!! Det var så fint att höra folk skriksjunga om platser i Luleå när de mest troligt aldrig satt sin fot här.
 
Dagen innan hade jag bestämt träff med min vän Patric, så under Say Lou Lous spelning lyckades jag hitta honom och under resten av kvällen umgicks jag med honom och hans vänner. Vi såg Kindness som var sinnessjukt bra, drack öl, och under Veronica Maggios spelning ägnade vi oss åt dans i en tömd barnpool. Det var fint, trots att jag kände mig fruktansvärt malplacerad då och då eftersom att jag ofta känner mig obekväm i grupper med personer som jag inte känner.
 
Sen, flera timmar senare när jag skulle hem till farmor och farfar mitt i natten så lyckades jag ta fel buss och hamnade åt helvete fel och fick åka buss 40 minuter i onödan, men det gick bra ändå.  På söndagen åkte jag hem mitt på dagen och förbannade mig själv lite över att jag bestämde mig för att stanna i Luleå i höst, och det är ca det mesta jag gjort i sommar.

Kommentarer
Postat av: Klara

Så mycket roligt du har hunnit med! Modigt att gå på festival själv.
Tog också studenten i år, och det var ju lätt en av de bästa dagarna så här långt i livet.

2014-09-10 @ 21:22:34
URL: http://klaragenberg.blogg.se

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0