Uppsala

 
Lite såhär har min senaste tid i Uppsala sett ut! Den har bestått av en massa föreläsningar, vissa roligare än andra, en massa häng, nationsdans och de obligatoriska genusutgångarna på onsdagar med mina kursare som jag tycker om så himla mycket! Trodde verkligen inte att jag redan efter en månad skulle vara så nära mina klasskompisar, men det äger.
 
Annars så har jag också dansat till dålig housemusik i fantastiskt fina bibliotek och salar på nationer, fått ordning på mitt rum, hängt med Elin och Ida, ( att bo i samma hus som ens bästa vänner är ju bland det bästa) träffat en långhårig värmlänning i kön till Uppsalas sämsta bar och sedan dess hängt med honom så ofta som möjligt, lärt mig hitta i staden, försökt bli bra på att handla mat,  insett att våren kommer hit en månad tidigare än i Luleå, träffat pappa när han var i stockholm en helg, sett bra filmer på bio osv osv. Och imorgon kommer min mamma och mormor hit i fem dagar och nästa vecka kommer Amanda hit igen!!
 
På riktigt så är jag så fruktansvärt stolt och nöjd över mig själv som vågade flytta. Ju längre tiden går, desto mer känner jag att Lule och jag passar så mycket bättre i ett distansförhållande

Kommentarer

Kommentera inlägget hä:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din epost: (publiceras ej)

Ifall du har en blogg:

Plats för fina skriverier:

Trackback
RSS 2.0